preloader logo

30 anys del Fons Mallorquí de Cooperació

Veure més

CONVOCATÒRIES 2024

El model de cooperació que impulsa el Fons Mallorquí té com a eix vertebrador la implicació de les administracions locals, les associacions i entitats, els pobles i les comunitats, tant del Nord com del Sud, en tots els àmbits i fases de les accions de cooperació i solidaritat.

COOPERACIÓ

EDUCACIÓ PER A LA CIUTADANIA GLOBAL

ACCIÓ HUMANITÀRIA

Coordinació i suport a la cooperació

El Fons Mallorquí de Solidaritat i Cooperació és una entitat sense ànim de lucre constituïda el 1993, com un instrument  de coordinació i suport a la cooperació descentralitzada de Mallorca, amb la intenció d’aglutinar els esforços que les institucions locals i autonòmiques (Ajuntaments, Consell i Govern) destinen per a la solidaritat de Mallorca amb els països del Sud.

Els recursos econòmics que els ajuntaments i les administracions sòcies aporten al Fons Mallorquí es destinen al finançament de projectes de cooperació i d’emergència en països del Sud, i a iniciatives de sensibilització que es duen a terme a Mallorca.

• Missió

Contribuir des dels governs locals de Mallorca al desenvolupament sostenible de les poblacions més desfavorides del Sud global.

• Visió

Ser l'entitat de referència de la cooperació municipalista a Mallorca amb un enfocament local-global.

• Valors

TRANSPARÈNCIA:
        Som lleials amb les subvencions i donacions que rebem, les quals emprem amb prudència per a assegurar el compliment dels nostres fins.
        CONSENS:
        Som l'entitat on tenen cabuda tots els colors polítics. Aconseguim que l'assemblea de socis assoleixi el mateix acord per dur a terme les accions de cooperació que gestionam.
        PROXIMITAT:
        Cuidem les persones que conformen les entitats amb qui treballam, les incentivam a continuar creixent i sempre feim un seguiment personalitzat dels projectes.
        COL·LABORACIÓ:
        Reforçam la confiança entre les entitats sòcies del Fons i les ONG locals, europees o del Sud amb qui treballam per tal de sumar esforços en els processos de cooperació municipalista que defensam.
        COMPROMÍS:
        Utilitzam els recursos públics d'una manera ètica, eficient i sostenible per donar suport a projectes i causes que contribueixin a erradicar les desigualtats i injustícies en el món.

Presentació

Enxarxant economia solidària